Timanttia elintarvike­bisnekseen - bstr

Timanttia elintarvike­bisnekseen

Asiakas

Foodwest Oy

Projekti

Voitto-markkinointitiimiyhteistyö

Ylivoimaisen osaamisen ainekset


Yritysesittelyvideo, palveluesite, asiantuntijablogit ja Twitter-tilin hoito, tutkimuksen videolanseeraus, digitaalinen pakkauskonsepti, markkinointimateriaalit

TIIMI:
Asiakkuusjohtaja: Kirsi Poltto
Luova johtaja: Jussi Ojala
Viestintäasiantuntija, toimittaja: Anne Kohtala, Outi Myllymäki
Graafinen suunnittelija: Eveliina Matomäki
Digitaalisen markkinoinnin suunnittelija: Matti Koski-Sipilä
Videokuvaus: Tuukka Kiviranta

Foodwest antaa vauhtia elintarvikealan toimijoille, jotka haluavat kasvaa edelläkävijöiksi. Se on yritysten kumppani, joka tuntee alan bisneksen, kuluttajan maailman ja tuotekehityksen koko kaaren.


Tavoite

Foodwestin tavoitteena on olla vuonna 2020 maamme merkittävin elintarvikealan kehittämiseen keskittyvä ja eri aloille elintarvikelähtöisiä innovaatioita kehittävä ja uutta liiketoimintaa edistävä asiantuntijayritys, jolla on kasvavasti kansainvälisiä toimeksiantoja ja asiakkaita start-upeista suuryrityksiin. Markkinointiviestintä tukee tavoitteen saavuttamista toimenpitein, jotka vahvistavat Foodwestin tunnettuutta ja positiivista imagoa sekä kotimaassa että kansainvälisillä markkinoilla. Foodwestin arvot – avoimuus, rohkea asiantuntijuus ja aito kumppanuus – näkyvät vahvasti kaikessa tekemisessä.


Ratkaisu

Foodwestin kehittyvän toiminnan tarpeita palvelee parhaiten joustava Voitto-markkinointitiimiyhteistyö. Foodwestille nimettyä omaa ydintiimiä täydennetään aina kulloisenkin työn ja tarpeen mukaan muilla boosterilaisilla, meitähän on yli 20 ammattilaisen joukko. Kuukausihinnoiteltu Voitto-tiimi on ketterä, notkea, pitkäjänteinen ja tuloksellinen ratkaisu markkinoinnin ja viestinnän tehostamiseen. Voitto-tiimi toteuttaa kuukausipaketin sisällä kulloinkin tarvittavia suunnitelmallisia toimenpiteitä ideasta toteutukseen ja markkinoinnista sparraukseen.


Foodwest tekee timanttia

Huhtikuussa alkaneen yhteistyön ensimmäisenä timanttina syntyi uusi palveluesite Helsingin toukokuisille Elintarvikepäiville. Kompaktin esitteen jujuna on mielenkiintoinen timantin muoto ja kannen kohdelakattu katseenvangitsija. Havainnollistava grafiikka esittelee Foodwestin palvelupolun.

Maistuva käyntikortti

Niin ikään Elintarvikepäiville valmistuivat ainutlaatuiset, Foodwestin kokonaisvaltaista osaamista esittelevät maistuvat käyntikortit. Foodwestin asiantuntijoiden yhteystiedoilla personoitujen Foodwest smoothieiden makuina ovat saskatoon-punajuuri ja mango-porkkana-tyrni.

Someviestintä haltuun

Sosiaalisen median kanavien hyödyntämistä tehokkaina viestinnän välineinä kehitetään yhdessä laaditun sisältösuunnitelman ja vuosikellon mukaisesti. Vuoden 2017 fokuksessa ovat olleet erityisesti asiantuntija- ja case-blogit sekä Twitter.

Arctic Jewels digitaalinen pakkaus

Foodwestin, BSTR Luova Konttorin ja PackageMedian yhteistyönä syntyivät Lidlin Viedään Suomi-ruoka maailmalle -kilpailuun kokemukselliset BO kuusenkerkkä-mustikkasmoothiet. Personoitujen pakkausten yksilöllinen digitaalinen koodi johdattaa Suomen kansallispuistojen kauneimmille marjapaikoille.

Kasvisruokatutkimuksen videolanseeraus

Foodwestin tuore kasvisruokatutkimus lanseerattiin videona, jolla markkinatutkija Emmi Penttilä ja suosittu Kaikki äitini reseptit -ruokabloggaaja Nanna Rintala kokkasivat yhdessä kasvisruokaa ja keskustelivat ajankohtaisesta aiheesta.

Lätkäliigan fanituote – Ilves-smoothie

Foodwest ja Ilves kurvasivat kiekkokauteen raikkaalla smoothiella, jossa maistuvat mango ja valkoherukka. Jokainen Ilveksen pelaaja saa oman nimikkosmoothiensa ja fanit mahdollisuuden kerätä joukkueellisen lätkäsmootihieita.

Timanttinen elokuvaelämys

Foodwestin uuden yritysesittelyvideon käsikirjoitus ja ohjaus ovat BSTR Luova Konttorin viestintäasiantuntija Anne Kohtalan käsialaa, kuvaus ja leikkaus Tuukka Kivirannan. Rooleissa Foodwestin omat asiantuntijat. Sisältää runsaasti Foodwestin asiakkaiden tuotesijoittelua. 😉  Katso ja selvitä salaperäisen sankomiehen mysteeri.

Yhteistyön tekeminen BSTR Luova Konttorin markkinointitiimin kanssa on innostavaa ja helppoa. Säännölliset kuukausitapaamiset tiimin kanssa todella toimivat ja antavat yrityksellemme mainiota sparraus- ja ideointiapua markkinointiin ja viestintään. Booster todellakin buustaa toimintaamme seuraavalle tasolle."

KARRI KUNNAS
toimitusjohtaja, Foodwest Oy

Facebook
Facebook
Google+
Google+
https://www.bstr.fi/tyot/timanttia-elintarvikebisnekseen/">
LinkedIn