17.05.

Amazon yrityksille

Amazon yrityksille tulevaisuudessa välttämättömyys

Amazon on ollut parin viime vuoden aikana maailman voimakkaimmin kasvavia yrityksiä. Yritys on noussut jo maailman kolmanneksi arvokkaimmaksi yritykseksi. Amazonilla on 300 miljoonaa käyttäjää vuodessa, ja palvelun kautta lähtee 1,6 miljoonaa pakettia päivässä.

Uusissa kohdemaissaan Amazon on pystynyt sekoittamaan markkinoita melkoisesti ja pakottanut monet isot verkkokauppayritykset alihankkijakseen. Amazon tulee Suomessakin alistamaan monet suuret verkkokauppayritykset kumppanikseen. Muihin verkkokauppoihin liikennettä välittäessään Amazon ottaa tuotemyynnistä 15 prosentin komission.

Suomalaiset ovat tähän mennessä tehneet ostoksia Amazonissa lähinnä Amazon.de- ja Amazon.com-sivujen kautta englanninkielisessä käyttöliittymässä. Suomalaisten yritysten tuotteita verkkokaupassa on vielä vähän, mutta lähitulevaisuudessa myös suomalaisten verkko-ostaminen tulee muuttumaan suomenkielisen käyttöliittymän myötä. Amazon aloittaa? toimintansa Pohjoismaissa vuoden 2019 aikana. Vielä on epäselvää, tuleeko Amazonille Suomeen oma jakelukeskus vai toimitetaanko paketit Ruotsista.

Amazon yrityksille jatkossa suomenkielisenä

Suomen verkko-ostaminen on vasta nyt tavoittamassa saman volyymin kuin Ruotsi kymmenen vuotta sitten. Verkkokauppaliiketoiminta on kiinnostanut Suomessa jo pitkään, mutta investointi nähdään liian kalliina ja aikaa sitovana riski-investointina. Kynnys kokeilemisesta on tulevaisuudessa matalampi, kun Amazon avaa helposti lähestyttävän suomenkielisen käyttöliittymän toimivaksi todetulle verkkokauppapohjalle.

Amazonin globaali myyntialusta mahdollistaa pääsyn isoon markkinaan myydä mitä tahansa tuotteita. Amazon tarjoaa erityisesti uniikkeja tuotteita myyville yrityksille hyvät kasvumahdollisuudet. Tietyn resurssitason kuljetusyritykset niin ikään voivat päästä hyötymään Amazonin rantautumisesta Suomeen. Amazon kilpailuttaa tavarantoimittajia Flex-järjestelmän avulla.

Amazon markkinointi yrityksille

Yritysten Amazonissa mukana oleminen ei takaa lisäarvoa tai menestymistä. Vaikka Amazonin kauppavolyymi on valtavaa, erottuminen kilpailijoista ja löydettävyyden saavuttamisesta on joka päivä vaikeampaa. Markkinointiin on pakko panostaa ja on osattava tehdä oikeat valinnat.

Amazonin hakutoiminto ja algoritmi muistuttavat etäisesti Googlen vastaavaa. Amazonin liikenteestä valtaosa tulee kuitenkin Googlen hakukoneesta Googlessa tehtyjen tuotehakujen välityksellä. Monet Amazonissa myyvät yritykset hyödyntävät tuotteidensa markkinoinnissa tehokkaasti myös sosiaalista mediaa.

Google-mainonta on helppo tapa johdattaa liikennettä Googlesta suoraan Amazonin verkkokauppaan halutuille tuotesivuille. Mainonta on alueellisesti helppo kohdentaa, ja hakusanamainokseen pystyy sisällyttämään riittävän määrän informatiivista tekstiä, jotta mainonta konvertoituu tehokkaasti kaupoiksi. Kansainvälisen Google-mainonnan konkari BSTR on luotettava kumppani yrityksille kansainväliseen Google-mainontaan.

Yrityksien on mahdollista markkinoida tuotteitaan myös Amazonin verkkokaupassa Amazonin oman mainostenhallintatyökalun avulla. Maksetut tuotemainokset sijoittuvat Amazonin tuotehakusivulla hakutuloksissa kärkisijoille.

amazon-yritykselle
amazon-yritykselle

 

Parhaiten Amazon-optimoidut tuotesivut keräävät maksutonta liikennettä heti maksettujen mainospaikkojen takana. Tarjonta on niin suurta, että osaava markkinointikumppani kannattaa valita huolella. BSTR:n pitkäaikaisella kumppanilla Xportilla on kokemusta Amazon-tilien luomisesta ja Amazon-mainonnasta.

markkinoinnin asiantuntija
Facebook
Facebook
Google+
Google+
https://www.bstr.fi/blogi/amazon-yrityksille">
LinkedIn

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Sinua saattaisi kiinnostaa myös nämä

Onnellinen työntekijä tuo menestyksen

maaliskuu 23, 2018

Onnellisuus on puhuttanut suomalaisia viime aikoina. Se tuntuu olevan kasvava trendi, jota jokainen tahollaan tavoittelee – eikä ihme, sillä onhan..

(Asiakas)palvelua kiitos

tammikuu 11, 2018

(Asiakas)palvelua kiitos Kiinnitän lähes päivittäin huomiota asiakaspalveluun – tai pikemminkin sen puutteeseen. Todella monessa yrityksessä palvelua ei ole mietitty eikä..

Perusasiat kuntoon

lokakuu 5, 2017

Menestys liiketoiminnassa on valtavaa kilpajuoksua yritysten välillä. Parhaat menestyvät aina vaan paremmin ja heikot luhistuvat ja vaipuvat unohduksiin. Mistä erot..