13.04.

Verkostojen hyödyntäminen markkinoinnissa

Mitä olisi ihminen ilman verkostoja? Aika vähän, sillä tämänkin otsikon sain työkaveriltani. Digitaalisen markkinoinnin ammattilainen vinkkasi, että tuo otsikko toimii hyvin hakukoneissa.

Ammattiverkostojen rakentaminen kannattaa aloittaa jo opiskeluelämässä. Ei ole ihan sama, kenen kanssa vietät ikimuistoiset oppivuotesi. Voit nimittäin yllättyä, millainen johtaja kovimmasta bilettäjästä tulikaan.

Jopa synnytyslaitoksella voi syntyä verkostoja, jotka kannattelevat paitsi ystävyydellään, myös uralla. Usko tai älä, viereisessä sängyssä makaava tuore äiti voi olla tuleva kansanedustaja. Lasten harrastukset, se vasta onkin mehevä verkkoviidakko. Aika moni vapaa-aikanaan valmentajana toimiva tai lastaan kuskaava isä tekee uraa yritysmaailmassa.

Katsele ympärillesi, maailma on verkostoja täynnä. Ihmisiä, joille sinulla on annettavaa ja joilta sinä voit puolestasi saada jotain. Jos et ole vielä ehtinyt tai uskaltanut luoda vaikuttavaa verkkovirtaa ympärillesi, sen harjoittelun voit aloittaa vaikkapa junan ravintolavaunusta. Siellä et voi koskaan tietää, millainen verkkovirtuoosi istahtaa pöytääsi kahville.

Verkostoitumisessa pitää uskaltaa solmia kontakteja toiseen ihmiseen. Avata rohkeasti keskustelu, kuunnella ja kiinnostua toisesta. Tämä sama juttu pätee niin tosielämässä kuin somemaailmassa. Entäpä itse otsikko, verkostojen hyödyntäminen markkinoinnissa? Mitenkäs tuo temppu tehdään?

Kun kaksi organisaatiota kohtaavat, syntyy aina uutta verkostoa. Yksi tapa on hyödyntää Boosterin markkinointitiimiä.  Olemme koonneet ammattilaisten verkoston, joka auttaa viemään sisältömarkkinoinnin ja digitaalisuuden uudelle tasolle. Markkinointinäkyvyyden kasvattaminen on helppoa, kun sen tekee kumppanin kanssa.

Outi Myllymäki
viestintäasiantuntija, toimittaja

Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://www.bstr.fi/verkostojen-hyodyntaminen-markkinoinnissa/">
LinkedIn

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Nimi *