Kurikkaan syntyi moderni puskaradio - bstr

Kurikkaan syntyi moderni puskaradio

Asiakas

KURIKAN KAUPUNKI

Projekti

MARKKINOINTIYHTEISÖ

Parhaita suosittelijoita asumismarkkinoinnissa ovat kaupunkilaiset itse.


Asumismarkkinoinnin konsepti, tarinat, videot, verkkosivusto, markkinointimateriaalit, tiedotteet, digimarkkinointi

TIIMI:
Asiakkuusjohtaja: Kirsi Poltto
Graafinen suunnittelija: Eveliina Matomäki
Sisällöntuottajat: Anne Kohtala ja Outi Myllymäki
Videokuvaaja ja valokuvaaja: Tuukka Kiviranta
Markkinoinnin suunnittelija: Jussi Ojala
Digitaalinen markkinointi: Matti Koski-Sipilä

Kurkkaa.fi on uudenlainen paikkamarkkinoinnin sivusto ja kampanja, jossa pääosassa ovat asukkaat ja heidän tarinansa. Se on moderni puskaradio, asumisen kanava, jossa pääsee tutustumaan eteläpohjalaiseen elämisen meininkiin ja alueen tarjoamiin mahdollisuuksiin.


Tavoite

Tavoitteena oli tuoda esiin kurikkalaisuutta, houkutella uusia asukkaita ja vahvistaa nykyisten asukkaiden me-henkeä. Visuaalisen suunnittelun lähtökohtana oli nostaa esiin ihmiset Kurikan kaupungin ilmettä kunnioittaen ja identiteettiä rikastaen.


Ratkaisu

Suunnittelun pohjana oli kaupungin toteuttama kysely, jossa oli selvitetty Kurikan haasteellista asukaskehitystä. Monet päätökset syntyvät vertaissuosittelun pohjalta. Siksi parhaat markkinoijat Kurikalle ovat sen asukkaat.

Kurkkaa-kampanjan päämedia on Kurkkaa.fi-sivusto, joka koostuu yhdeksän perheen videotarinasta sekä mahdollisuudesta kysyä heiltä suoraan Kurikassa asumisesta. Sivustolla on osionsa myös työpaikkaa etsiville ja Kurikan matkailutarjonnasta kiinnostuneille.

Kampanja on elänyt vahvasti sosiaalisessa mediassa ja näkyvyyttä on vahvistettu räätälöidyllä digimarkkinointipaketilla.


Kampanjan lanseerausta vauhditettiin ystävänpäiväkortilla, jossa kehotettiin kirjoittamaan oma muisto sivustolle.

Kurkkaa-perheistä kuvattiin videot, joissa pääsee kurkistamaan kurikkalaiseen elämisen meininkiin.

Kurkkaa.fi-sivusto luotiin kampanjan päämediaksi. Sen tärkein tehtävä on avata keskusteluyhteys Kurkkaa-perheiden ja mahdollisten muuttajien välille.

Näyttökertoja

Tavoitettuja henkilöitä

Kävijöitä sivustolla päivittäin

(keskimäärin)

Digimarkkinoinnin lanseerauskampanja ajoittui ajalle 27.1.2017–27.2.2017. Kampanjassa käytössä olleet kanavat olivat Facebook, Instagram, Google (hakusanamainonta, display-mainonta ja uudelleenmarkkinointi) sekä Youtube-mainonta.