Eepeen verkkovuosikatsaus 2016 | Työt | BSTR

Omassa kaupassa on ilo asioida ja tehdä työtä

Asiakas

ETELÄ-POHJANMAAN OSUUSKAUPPA

Projekti

VERKKOVUOSIKATSAUS

Eepeen verkkovuosikatsaus avaa ikkunan osuuskaupan talousvuoteen 2016 ja päästää kävijän kurkistamaan myös kulissien taakse, kun eepeeläiset kertovat omasta työstään ja kuluneen vuoden kohokohdista.


Etelä-Pohjanmaan Osuuskaupan toimintakatsauksen uudistaminen verkkoratkaisuksi. Uuden viestintäkanavan lanseeraus Facebook-kampanjalla.

TIIMI:
Asiakkuusjohtaja: Kirsi Poltto
AD: Satu Haavisto
Graafinen suunnittelija: Eveliina Matomäki
Viestintäasiantuntija, toimittaja: Anne Kohtala
Digitaalisen markkinoinnin suunnittelija: Matti Koski-Sipilä
Websuunnittelu ja -toteutus: Poreo, Joni Niemelä


Tavoite

Etelä-Pohjanmaan Osuuskaupan perinteinen, painettu toimintakatsaus haluttiin tuoda verkkoon, jotta se olisi entistä helpommin ja entistä laajemman joukon löydettävissä ja luettavissa. Uusi kanava toimii jatkossa ajantasaisen taloustiedon lähteenä ja foorumina Eepeen uutisoinnille.


Ratkaisu

Responsiivinen sivusto, jonka raikas visuaalinen ilme ja tarinallinen sisältö viestivät Eepeen arvoista: asiakaslähtöisyydestä, kehittymisestä, vastuullisuudesta, alueellisuudesta ja tuloksellisuudesta. Sivusto lanseerattiin kahden viikon mittaisella Facebook-kampanjalla, jonka ansiosta tavoitettiin ennätysmäärä Osuuskaupasta kiinnostuneita Eepeen toiminta-alueella. Sivusto ei jää menneen taloustiedon pankiksi, vaan päivittyy tulosjulkistusten tahtiin.
Vuosikatsauksesta toteutettiin tärkeimmille sidosryhmille jaettavaksi myös painettu versio. Uratarinat saavat jatkoa neljä kertaa vuodessa ilmestyvässä henkilöstölehti Eepeeläisessä. Kaikessa Etelä-Pohjanmaan Osuuskaupan viestinnän sisällöntuotannossa otetaan jo suunnitteluvaiheessa huomioon kustannustehokas monikanavaisuus: mitä julkaistaan, missä, milloin ja millaisessa muodossa.